Николай Фанатик, хомосексуализмът и чалгата
Винаги съм смятал Съединението, което чествахме вчера, за един от най-хубавите родни празници. Шести септември (подобно на 22-ри същия месец) е пример за това, което бихме могли да постигнем заедно, когато имаме справедлива кауза. Като такъв, той е хубав повод поне за ден да забравим всевъзможните си различия и да се порадваме на общото в нашето минало и настояще.
Не особено учудващо вторият по популярност откачалник в България (отстъпващ само на Волен Сидеров), който по съвместителство заема поста на пловдивски митрополит, не споделя мнението ми. Неговото име, сигурно знаеш, е Николай. Мине не мине време и то излиза в пресата, покрай някое изказване, каращо ведно атеисти и вярващи да се червят, а лидерите на крайните ислямисти да си водят записки.
Вчерашният ден, убеден съм, ще бъде много поучителен за последните, след като в него 41-годишният „дядо” Николай съумя да се появи в компанията на набеден терорист, да се обяви против чалгата и да раздаде антигей отличия на пазарджишкия прокурор Стефан Янев и кмета на града Тодор Попов. Всичко това под охраната на „хората с вратовете”, по сполучливото определение на Dnes.bg.
Че църквата ни е мъртва отдавна няма място за съмнение, при положение, че единствената дейност на мутризираните ѝ отци е да се карат за имоти и пари (явно забравили за дребния спор на Христос с търговците в храма) и от време на време да хулят по-предизвикателно облечените вярващи (изглежда пропуснали още по-дребния факт, че собственият им месия през повечето време се е размотавал с всякаква съмнителна паплач). Но защо обществото за пореден път не заклейми лудостта на отец Николай, за мен остава необяснимо.
Ако има нещо, от което да съм доволен, обаче, то е, че Второто Пришествие явно няма да е скоро. Горко на този Бог, направил грешката да слезе на Земята по време на мандата на нашия фанатик. Най-доброто, на което може да се надява, е да бъде пребит от – със сигурност – дълбоко религиозните охранители, докато митрополит Николай бълва огън и жупел върху му.
Браво на отец Николай! Изглежда авторът е доста объркан щом сипе огън и жупел върху един духовен водач, който се опитва да ни сочи добри примери и да насърчава нормалността. Хората с гей ориентация имат право на своя избор, но аз няма да ги поздравя за избора, който са направили. Смятам, че той е против природата на всеки човек. То е все едно да искаш реката да тече от подножието към върха на планината. Във време, в което някои се опитват да ни натрапят обърканите си представи, не мога да одобря хулите по един свещеник, който ни напомня кое е нормално и кое – девиация.
Мъка! Мъка! 😀
Maриела, причини си бесилка или куршум в мозъка, моля те. Мерси.
Мариела – знаеш ли, едно време се опитвах да не се карам с религиозните хора, да се опитам да ги разбера и т.н. и т.н. И какво получих в замяна? Смъртни заплахи и реплики от типа, че ще горя в ада, след като съм неверник. Много хуманитарно, не мислиш ли.
А сега да кажа на теб и хората като теб – отвращавате ме. Мислите си, че сте образец на що е „добро“ и „правилно“, а всъщност сте утайка едноклетъчни, неспособни да се огледат около себе си и да се замислят. Добре че сте на изчезване.
Моля всички да спазвате добрия тон! 🙂 Темата и без това е щекотлива, така че ако ще се караме, нека е по същество!
@Mariela, моля те и аз прочети статията още един път и, ако пак си на същото мнение… и аз те моля!
„…и от време на време да хулят по-предизвикателно облечените вярващи…“ 😀
Браво, г-н Иванов! Точен в коментарите си, както винаги!
Дори не мога да предположа какво намеквате, господин инженер :D.
Мариела е права, колкото и да не ви харесва. И преди да почнете да мятате камъни по църквата ни, помислете кога за последно сте били на църква, кога сте стояли цяла служба, кога за последно сте постили и сте се причестили. И не забравяйте, че църквата и свещенниците са наши духовни водачи и техните действия и думи не подлежат на коментар, а на изпълнение.
Този свещеник изпълнява определено и определени политически поръчки. Сравнението му тук със Сидеров е напълно уместно, тъй като едно от неговите мероприятия напълно съвпадна с такова на Сидеров. Очевидна е ролята му на всяващ хаос фактор. Две основни направления в политиката на България неотклонно вървят в този синхрон – Партийният елит на БСП заедно с номенклатурната буржоазия (Румен Петков, Илияна Йотова, Антония Първанова, Емилия Масларова, Татяна Дончева, Георги Петканов, Сергей Станишев и др.). И Силовата буржоазия от Мултигруп, Масонски фалшиви ложи, ТИМ, СИК. Този Свещеник е точно като Сидеров в ролята на замаскиращия палячо, който трябва да обърка не атеистите, а вярващите.
Ако Сидеров имаше политическата задача да обърка напълно вярата на рациото. То митрополит Николай е назначен също така спешно, както Сидеров, да обърка вярата на съкровението. За да не остане нищо свято и вярно в държавата, всичко да е подчинено на хаос и безпътица.
В този смисъл съм напълно съгласен с определението на автора, Юри, ако това си ти. И в същия смисъл няма нищо неочаквано в това митрополит Николай, като призван палячо на хаоса да раздаде ордени за ксенофобия, а не за морал. Много близко стоят двете метаморфози и затова стоят близо, за да бъдат именно тотално объркани и да има ето този тук спор. За да стане хаос. При всички положения младостта на митрополита, изключителната бързина, с която е утвърден от Светия Синод, говорят за политически, а не църковен критерий по назначаване на тази личност на тази длъжност.
Предизвикателността на хаотичните движения на митрополит Николай и осигуряването му от гардове не оставят съмнения, че той не принадлежи на църквата, а на политиката и то на мръсната, а не на коя да е, политика.
В една нормална демокрация всеки би трябвало да има право на собствено мнение. Който иска да бъде гей, нека си е гей, но да не натрапва своята сексуалност на общество, който иска да е антигей, нека си е такъв.
Интересно, че никой още нищо не е казал за чалгата…
Къде е чалгата в разискването? Да не би да е нещо сугестивно и да има преносен смисъл?
Дядо Николай каза още, че отличията за прокурор Стефан Янев и кмета на Пазарджик Тодор Попов трябва да бъдат пример за всички православни християни как трябва да се отстояват ценности. “Смятам, че защитих моралните ценности на българския народ. Той е пребъдвал във вековете и дори, когато не сме имали държавност, пак е издържал благодарение на вярата и морала, който е имал. Не смятам, че тук има някаква дискриминация, защото човек се ражда такъв, какъвто Господ го създава. Оттам нататък вече, той има правото да се насочи в една или друга посока, дали ще си бъде естествен, така както Господ го е създал или ще се промени, поради някакви странични обстоятелства и други фактори, но това си е негово лично право“, заяви пловдивският митрополит.
Не мога за себе си да отрека, че специално тези думи на митрополит Николай са много добре премерени през поста, който заема, и са напълно логични в смисъла на църквата в България и съответния конкретен случай на награждаването. Няма злост и анатема в думите. Има разсъдливост и църковен канон. Може би са извадени от контекста на събитието, нямам сведения и представа, затова обсъждам само това, което виждам.
А чалгата не я виждам в случая. Но няма да пренебрегна факта, че цялата чалгарска новинарница на България има за новини преди всичко пловдивските чалга клубове, чалга фенове и чалга звезди. И щом този митрополит е митрополит на Пловдивската епархия, той би трябвало да има отношение към постоянната изява на чалга-културата в неговата епархия. Ако чалгата е музика, а не шум и ако чалга представянето е стил, а не хард-еротика (да не кажа порно), предполагам, че и БПЦ не би изказала нещо против, дори ако го има.
Видях материал в нета, че митрополит Николай вече имал нов любовник, но така и не видях дори в клипа към материала нещо, което и най-малко да ме подбуди да отрека думите и поведението на този свещеник.
Навсякъде цитираните негови думи са с изключителна логика и почит към църковния закон и канон.
Развоен съм да съдя за тази личност по изказванията за него, след като виждам цитати и видеоматериал.
Ето и за чалгата: „„Има хора, които искат да обединят нацията около материализма и чалгата”. Не виждам нищо, което да ме предизвика да считам човека за двуличник. Ако има любовник, което не е напълно ясно в изказванията за него, това не опровергава думите му при награждаване на прокурора и кмета на Пазарджик. Защото любовникът му трябва да го търсиш, за да го откриеш. А в правилника на общината в Пазарджик е написано само за демонстрирането на сексуална и друга ориентация на публично място. Т.е. хората да не се съвoкупляват пред други хора. Митрополит Николай не прави такава демонстрация и следователно той не отрича гей любовта, а защитава морала на непоказването на сексуалност пред широка аудитория.
Честно казано ми е нелепо да търся несъответствия в мисленето и поведението на този човек. И думите, които казах в предишния си коментар, ще ги проверя в бъдеще, за да не съдя по слухове, а да го преценявам по проверени и съпоставени факти. Засега, това мисля.
Какво съдят всъщност хората? Това че има ролекс за 10 хиляди, че се вози в скъпа лимузина, че има бодигардове? Или това, което проповядва от позицията на своята длъжност?
По повод на скъпите вещи и имущество си мисля и за други свещеници в Европа и Америка, че те се возят също в скъпи автомобили и притежават скъпи вещи. Разбира се, това е силно спорно, ако се има предвид откъде вземат пари. Очевидно защитават политически каузи, освен църковни.
Но думите и поведението на митрополит Николай от това, което видях, не само не накърняват името на БПЦ и на църквата изобщо, но отстояват патриотичен и православен морал. Което е и смисълът на църквата.
Ако и други цитати и новини за този свещеник са изведени от контекст и са предложени като скандални, няма как да се прецени точната им стойност и точния им мотив.
Мисля, че, за да се обсъди една така ревностно пазена сфера от човешкото общеЖитие, е необходим напълно сериозен и задълбочен поглед. Нищо не пречи на младите хора да се водят по новинарски скандали и да изказват черно-бели мнения в двете крайности. Но всеки уважаващ се човек е длъжен да се интересува, за да разбира. Аз съм възрастен. Затова говоря така. Не искам да преча на никаква спонтанност да се изяви така, както и посочва импулса.
Моите уважения към автора, блога и аудиторията.
Дори не знам откъде да започна, а и не е подходящият момент да ти отговарям, така че, ако някой друг не го направи, ще пробвам утре.
Допадаш ми най-човешки. Искрен си, категоричен си, но си и толерантен и стопанисваш пространството си. Много е хубаво това (от моя гледна точка).
Успехи и добър живот ти пожелавам, Юри.
Още един жалък провинциален поп се опитва да компенсира комплексите си за малостойност (нека правим разлика между стойност и цена!), като при това натрапва грубо обидните си схващания в общественото пространство! Да-а-а, всеки има право на лично мнение, но никой няма правото да го обявява за единствено вярното!!! А ако го прави – значи обществото трябва да се погрижи за него в едни тясно специализирани медицински клиники!
Не виждам защо въобще се коментира личността на този митрополит, който, ако не помните, каза, че загиналите българи на екскурзията в Охрид са божие наказание за това, че българският народ е позволил на Мадона да пее у нас. Wtf?
Моля, някой да го освидетелства – криенето зад религиозни персонажи, не е извинение за психическото му разстройство.
„Трагедията в Охрид е Божие наказание, свързано с изнесения концерт от попзвездата Мадона. Това намекна Пловдивският митрополит Николай, който в неделя отслужи панихидата в Пловдив за българите, загинали при трагичния инцидент в Охрид. На заупокойната молитва присъстваха и президентът Георги Първанов и председателят на парламента Цецка Цачева.
Макар че не споменава името на Мадона, той припомни за радостите на 29 август, за които многократно е призовавал да бъдат отменени, но това така и не бе направено. Спектакълът съвпадна с отбелязването на смъртта на свети Йоан Кръстител, който е бил обезглавен на същата дата. Всички тези знаци на скръб и тъга, които помрачават щастливи дни и поводи, са знаци за хората от Господ. С тях Бог ни кара да се опомним и да се огледаме дали някъде не сме се отклонили от доброто и от верния път, каза още митрополит Николай. В края на август от ръководството на Светия синод оповестиха, че становището на пловдивската митрополия по повод предстоящия концерт е самоинициатива. Няколко дни по-късно обаче официалният клир разпространи позицията си, според която концертът на попзвездата е богохулен“ – тук.
Извинявам се, че не коментирах вчера. Виждам, че други хора са го направили, обаче, и затова ще пиша повече, само ако има допълнителен интерес към темата :P.